In onze serie van interviews komen experts uit het bedrijf aan het woord over het werken bij CraneSolutions. Hierbij lichten we hun functie uit en blikken we terug op mooie prestaties en bijzondere momenten. Deze keer is Mariëlle van der Plas aan de beurt. Op 1 december 2022 vierde zij haar 15-jarig jubileum bij CraneSolutions en dus de hoogste tijd om haar eens in het zonnetje te zetten. Voor velen is Mariëlle geen onbekende; doordat zij de telefoon opneemt is zij “de stem” van CraneSolutions en staat ze iedereen vriendelijk te woord. 

Stage 2007

Mariëlle groeide op in Katwijk en volgde na het behalen van haar HAVO-diploma de opleiding Administrateur niveau 4. In haar stageperiode in 2007 kwam ze bij ons terecht op de afdeling Administratie (toen nog onder de naam Kraan Service Katwijk). Dit beviel aan beide kanten zo goed dat zij eigenlijk nooit meer is weggegaan. 

Rots in de branding

Dat Mariëlle de vraagbaak en rots in de branding is voor het gehele bedrijf blijkt wel als ik haar vraag wat haar belangrijkste werkzaamheden zijn op dit moment. Dit varieert van het verwerken van alle inkopen, het doen van betalingen, het verwerken van de uren, het opnemen van de telefoon en beantwoorden van mails tot de debiteurenbewaking aan toe. Van al deze werkzaamheden vindt zij het boeken van de uren en het verwerken van inkopen het leukste om te doen. Als ik haar vraag wat zij voor onze klanten kan betekenen, dan is dit ongetwijfeld hen zo goed mogelijk helpen door duidelijke informatie te geven. 

Achteruitrijden van vrachtwagen

De opdracht of gebeurtenis die Mariëlle het meeste is bijgebleven is toen een vrachtwagen bij het achteruitrijden de muur raakte, vlakbij waar Mariëlle aan het werk was op dat moment. Gelukkig liep dit goed af en bleef het bij wat materiële schade. De opdracht die haar het meeste is bijgebleven, is ongetwijfeld de productie van een grote portaalkraan die te groot was om over de weg te vervoeren en daarom over het water naar de klant is gegaan. 

Verder ontwikkelen

Op mijn vraag waarin Mariëlle zich nog verder in zou willen ontwikkelen is dit het verkrijgen van nog meer zelfstandigheid in haar functie. Voor haar gevoel heeft zij dit doel inmiddels al grotendeels bereikt, maar hoopt dit nog verder uit te kunnen bouwen. Zij is tevreden met de wijze waarop het nu gaat en hoopt een goede ondersteuning te kunnen zijn voor de Controller. Als ik vraag wat Mariëlle een kenmerk vindt voor het werken bij CraneSolutions dan is dit volgens haar dat het niet zo’n grote organisatie is en dit maakt het werk heel afwisselend. Een advies voor nieuwe, toekomstige collega’s heeft Mariëlle wel: “Zorg dat je je eigen mening hebt, maar probeer wat op te steken van collega’s die er wat langer werken”

Quick Boys

In haar vrije tijd is Mariëlle op zaterdagmiddag te vinden langs de lijn bij “haar” voetbalclub Quick Boys en is hier tegenwoordig ook te vinden voor de derde helft. Verder is zij dol op shoppen, op vakantie gaan met haar man, leuke dingen doen met haar nichtjes, familie en vrienden. Ze begint haar werkdag het liefst met een bakje thee en even bijkletsen met collega’s op kantoor (vooral na het weekend). Bescheiden als Mariëlle is, vindt zij het lastig om antwoord te geven op de vraag hoe zij zichzelf in één zin zou kunnen omschrijven. Uiteindelijk moet dit het zijn: behulpzaam voor iedereen, lief, soms wat chaotisch en vaak onbewust grappig.   

Uiteraard sluit ik het interview af met de vraag om de inmiddels bekende zin af te maken: ik ben pas tevreden … “Als we hard gewerkt hebben en het toch gezellig hebben gehad”. 

Lijkt het jou na het lezen van dit artikel leuk om de nieuwe collega te worden van Mariëlle? Bekijk dan de vacatures op onze website eens door. We maken graag tijd voor een kennismakingsgesprek!